Ei pidä kadehtia mitä muilla on, vaan tehdä omasta elämästä sellaisen kun haluaa!

tiistai 8. maaliskuuta 2011

``Moodswings och trötthet idag``.

Jag tänkte bara skriva hit lite om min lediga dag. På morgonen vaknade Joona 06.30. Jag var kanske inte så snäll som sade åt honom bara att det e natt ännu och så fortsatte vi sova. Jag var helt enkelt jätte trött. 08.15 hörde vi att Joona var vaken, jag hoppas verkligen att han hade somnat på nytt att han stackarn inte var vaken den helatiden i sängen. Jag har annors också varit jätte trött hela dagen. Hoppas på att jag inte håller på att bli sjuk. 11.00 tiden for jag på jobbet och vår praktikant färga mitt hår. Sen kom vi hem med Joona, jag lagade honom och sova. Eller försökte....Han skrek allt vad han årka och fick världens hepuli. Och så skrek jag och så blev det till ingenting. Slut satsen var att pappa fick laga Joona och sova. Fast man nu e ganska van redan med hans tempor så suger det nog alla krafter att behöva bli så arg.
Sen då Joona vaknade från dags sömnen titta vi på ristoräppääjä. Eller Joona tittta egentligen. Jag kan int förstå hur jag varit så trött idag? Jag somna nämligen när han titta på det. Helt jätte underligt. Sen vaknade jag till att Joona frågade av mej något om filmen.
Sen åt vi mat och vi for till jumppan. Joona for gladeligen till lapsiparkki och leka och jag for på crossing. Efter jumppan fick Joona nån grym skratt atack och skratta i en timme, hela den tiden vi var i butiken också.- Härligt med dessa ``mood swings``. Men iallafall fortsatte vår kväll sedan bra. For till citymarket köpte lite nya kläder åt Joona och lite mat os.v. Och sen for han nu den här gången gladeligen och sova. Ibland tappar man nog nerverna med hans ``raivaren`` men nog har vi iallafall i slut spel en ganska söt och snäll pojk spoling:) .

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti