Ei pidä kadehtia mitä muilla on, vaan tehdä omasta elämästä sellaisen kun haluaa!

keskiviikko 9. maaliskuuta 2011

jag vill mamma på kylpylä och äta godis!!

Och så här fortsatte det igen idag. Jag sökte Joona från dagiset idag så det första han sade åt mej var: MAMMA JAG VILL PÅ KYLPYLÄ OCH ÄTA GODIS DÄR! Så jag svarade bara att höpö höpö. Och så börja det där skriket igen. suck... Joona har så länge varit snäll igen, så nu e det igen en ``uhma`` period. Härligt! 
Sen när han har skrikit sin tid kommer det den där samma frasen om igen, men ja e så jätte trött. Och det tror Joona att när man säger så får man skrika hur mycket man vill? Barn logik? Bara för att då han vanligen gråter så brukar jag säga åt honom att: - e du lite tröt?

Nå i alla fall e jag glad att jag har nåt som ibland håller mig klok ännu är det att, då han är sådär efter dagiset så brukar vi fara på jumppa. Det tycker Joona om, och är en helt annan pojke när han fått leka dit en stund. Efteråt brukar vi fara tillsammans och dusha och bada bastu på jumppan. Och så sjunger vi barnsånger på vägen hem. Bl.a bää bää vita lamm och dom alla andra sångerna vi sjungit hundra gånger:) Och oftast brukar Joona fråga alltid att men mamma kan du inte sjunga svarta lammet?  
Jag kanske låter lite negativ ibland, men är nog oftast mer positiv än negativ.
Men väntar verkligen på att få bli på semester och då ska vi hela familjen ladda i oss en massa positiv energi:)   För har igen varit på tumis med Joona i två kvällar när pappa dappa duu har gjort kvällstur. Men 2 dagar och så e det LOMA!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti