Ei pidä kadehtia mitä muilla on, vaan tehdä omasta elämästä sellaisen kun haluaa!

tiistai 31. toukokuuta 2011

3 postiiva saker med den här dagen..

Fick en härlig ide` från mammacoalas sida.www.mammacoalablogspot.com.
Dale McGowan rekommenderar att föräldrarna tänker varje kväll på minst 3 saker som under den dagen har gjort en glad eller som har lyckats. Tanken bakom detta är att då man själv kan se det positiva i saker och kan njuta, kan man också ge den "kunskapen" vidare åt sina barn. Han förklarade det nog betydligt finare ;)
( UNDERBAR IDE MAMMACOALA :D )


En fin ide`  jag har många gånger så hektiska dagar och Joona har börja trotsa jätte mycket nu. Då glömmer man många gånger dom sakerna som varit bra med dagen, och är bara arg, istället för att fara och sova som glad:D Så nu tänker jag börja med det här också. Egentligen borde alla människor göra det här, så sku vi int ha så myki pessimister i den här världen :D
1. Jag fick mitt hår lagat idag.
2. Jag fick till sisst en massa gjort, så jag KANSKE har en lättare dag imorgon? :)
3. Det har varit underbart väder idag, solen gör en alltid glad:)

1 kommentti:

  1. Heja heja!!! Nu alla andra också med!

    ps. ta ett m bort från mama coala så funkar länken - http://mamacoala.blogspot.com/2011/05/glada-tankar.html ;)

    VastaaPoista