Ei pidä kadehtia mitä muilla on, vaan tehdä omasta elämästä sellaisen kun haluaa!

keskiviikko 23. marraskuuta 2011

raskaus viikkoja tasan 40 tänään

Noniin nyt olen sit ollut raskaana tasan sen 9kk, ja kyllä mulle jo riittäisi. Mutta kyllä se nyt vaan siltä näyttää että yli menee taas. Joonan synnytin 40+6. Kukaan sellainen ihminen joka ei ole ollut raskaana ei voi käsittää kuinka hermoja raastavia nämä vikat viikot ja päivät ovat. Niin vähän jäljellä mutta jokainen päivä tuntuu ikuisuudelta. Synnytys pyörii koko ajan mielessä. Sitä kuuntelee oman kroppansa joka ikistä elettä. Mutta ei tämä helppoa ole mun miehellekkään. Hänkin on aika hermona. Odottaa koko ajan töissä koska soitan? Ja yrittää järjestellä työvuoroja sen mukaan. Tavallaan on kiva että hän on yhtä jännittynyt, koska siitä saa vertaistukea, ja on kiva et hän tavallaan ainakin ymmärtää kuinka pitkältä tää aika tunutuu. Mutta sit tavallaan siitäkin tulee paineita et tuntuu et voi kun voisin vaan sanoa kropallenin et synny nyt! Mut mitään ei ole tehtävissä. Paitsi odottaminen.
Neuvolassa kävin tänään ja neuvola täti lohdutti että ei sieltä mitään jättiläis vauvaa pitäisi tulla :)
Seuraava aika neuvolaan on ens viikon maanantaina..
Joka viikko kun olen siivonnut olen miettinyt, et onkohan tää nyt vika kerta ennen sairaalareissua? Tänään siivosin myös. Toivoen et pääsisin synnyttää.. Mut ei supistuksen supistusta..  Nyt antakaa ihmiset mulle tsemppiä et jaksaisin vielä pitää pään kasassa max 2viikkoa ja 2 päivää jos menee ihan yliaikaiseksi!! Ja peukut pystyyn et pääsisin kohta synnyttää!!!
P.s: Ja tulkaa mielellään kylään niin illat menisi vähän nopeammin:)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti