Ei pidä kadehtia mitä muilla on, vaan tehdä omasta elämästä sellaisen kun haluaa!

lauantai 29. tammikuuta 2011

Ja e mamma så gammal att jag årkar inte

Jag har varit ledig igen idag! Suprise suprise så börja dagen med att jag städa igen hela huset. Det e nog underligt hur det kan bli så råddigt  hela tiden att det känns att det ända du hinner göra på lediga dagarna är städa och byka. Men en bra dag har det varit i allafall. Fast jag städar så försöker jag samtidigt uppehålla min pojke. Han hittar nog på roligare och roligare historier varje dag. Idag i morse låg vi länge i sängen. När vi steg upp, och Joona skulle börja klä på sig fråga jag honom om han borde fara o kisa först? Då svara han åt mej, men mamma ja e så gammal att jag årkar int. :)
 Och jag har ju sen int sagt den där frasen någonsin;)
Nu e klockan 14.30 och jag skriver på min blogg samtidigt dricker jag en kopp tee, och  försöker få Joona och sova vilket inte verkar vara lätt igen. På kvällen har vi blivit bjudna och äta till min mans bror och fru. Det ser jag verkligen framemot. Vi kockar ofta på veckosluten (då min man är ledig) och älskar att sitta kväll, så det känns härligt att nån någon gång också bjuder oss och äta:)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti