Ei pidä kadehtia mitä muilla on, vaan tehdä omasta elämästä sellaisen kun haluaa!

perjantai 28. tammikuuta 2011

Ei ihan niin kuin strömsöössä vain melkein.

Mulle on 2 viikonloppua peräkkäin iskenyt joku ruanlaitto vimma. En yleensä tykkää thedä mitään ruokaa. Ehkä syy siihen on se että mieheni on kokki ja jos hän on kotona niin en viitsi tehdä mitään sillä tiedän että hän tekee paljon paremman makuista ruokaa, ja vielä nopeamminkin. Ja sit en siedä kun hän neuvoo ilman että pyydän sitä:) Mutta jos minä itse pyydän apua niin sit apu kelpaa;) Mutta nyt tosiaan miehelläni oli kahtena viikon loppuna aamuvuoro lauantaina ja sunnuntai vapaa. Ja minä innostuin kutsua meille ruoka vieraita. Mieheni oli töissä ja ei auttanut kun alkaa hommiin. Yllätyksekseni huomasin että ruan laittohan on ihan kivaa jos tekee vain sellaista kun osaa, ja saa tehdä rauhassa. Ekana viikonloppuna tein vihersalaattia  jossa oli rukolaa vihersalaattia mozzarellaa ja tomaattia. simpeliä mutta hyvää. Ja kinnkupiirakan jossa oli aurinko kuivattuja tomaatteja fetaa, valkosipulia ja paprikaa ja juustoa. Ja jälkkäriksi paistoin lettuja vanilia jäätelön ja mansikoiden kera joihin olin lisänyt hieman lime mehua. Tämä onnistui suht hyin kun en yrittänyt liikoja.
Vieraat olivat tyytyväisiä ja myös minä. Kerrankin olin saanut jotain syömä kelpoista pöytään. Seuraavan viikonloppuna innostuin ja pyysin taas ruoka vieraita. Mieheni oli taas aamu vuorossa joten ruoka jäi minulle. Aluksi tein salaatin joka on tuossa kuvassa, joka sisälsi: ruokolaa erillaisia vihersalaatteja, viinirypäleitä, hunaja melonia, pekanipähkinöitä ja kirsikka tomaatteja. ja sitten tein niitten kanssa uunissa tehytjä halloumi nyyttejä, paprikan timjamin ja sipulin ja valkosipulin kera.
Pää ruoakis tein thai kanakeittoa.
Mutta jälki ruoka ei sitten mennytkään ihan niin kuin strömöössä!! Tein sitä jo perjantaina ja mua teki mieli kaikki herkut samaan aikaan ja jääkaapissa ei ollut ihan kaikkea tarvitsemaani. Aluksi suunnittelin tekeväni hedelmä rahka kakun jossa on pieniä marenki palloja päällä. Nooh marenki pallot eivät tosiaan ihan näyttäneet maronki palloilta, joten annoin periksi. Ja hedelmä rahka piirakka muunnennulla reseptillä sisälsi valmiina m.m kaurakeksejä ja muumi kekesejä pohjalla. Välissä suklaa rahkaa, valkosuklaa paloja, rusinoita, konvehetja, suklaa kastiketta, marianne karkkeja ja pähkinöitä. Oli aika hyvä mutta ihmeellisin kakku mitä vieraani taikka minä olen koskaan maistanut. Eli pieni vinkki muille leipureille, kaikkea ei kannata änkeä samaan kakkuun,  ja reseptin vois vaihtaa edes johonkin mikä on tarkoitettu tehdä suklaan kanssa. Ainakin kokkaus himoni taas hävisi seuraavaksi vuodeksi eteenpäin. On syy miksi mieheni tekee meillä ruat, vaikka välillä yritänkin leikkiä huippu kokkia!

1 kommentti:

  1. Hei huippukokki! Täällä on uusi hieno ilme VAU! Olipa mielenkiintoisen kuulloinen kakku...? Tosi kokki uskaltaa kokeilla kaikkea uutta ja ihmeellistä (;

    VastaaPoista